Tóth Brigitta

Független, megbízható, hiteles hírek

Rólunk

2020. március 22. - TóthBrigitta

TÓTH BRIGITTA - Az oldal tulajdonosa, újságíró, hírszerkesztő, tudósító/riporter, vlogger

img_1812_edt2_1920.jpg

Salgótarjáni diákként, 17 évesen a Nógrád megyei Hírlapban, egy évvel később, frissen érettségizett kisfelnőttként már a Hajdú-Bihari Naplóban jelentek meg az írásaim. Gasztronómiai és utazással kapcsolatos cikkeket írtam, de mivel szerettem volna mikrofon mögé kerülni, a debreceni rádióállomásoknál is próbálkoztam. A Rádió Maxnál kaptam lehetőséget arra, hogy tanuljak és kibontsam a szárnyaimat. 3 évig erősítettem a hírolvasók csapatát, de kinőttem a várost és Budapesten próbáltam szerencsét. Jókor voltam jó helyen: épp megüresedett egy hely a Class fm-nél, amikor bekopogtattam az önéletrajzommal. Alig hagytam el a debreceni mikrofont, máris az ország legnagyobb kereskedelmi rádiójánál folytathattam pályafutásomat. A Class fm-nél töltött 3 év alatt több díjat vehettem át a hiteles, pontos tájékoztatásért, illetve Sajtó-Nívó díjjal is elismerték hírszerkesztői munkámat. 

A szívem azonban gyermekkorom óta Spanyolországba húzott. 2013-ban felmondtam és a férjemmel karöltve belecsaptunk egy mediterrán kalandba. Kürtőskalácsos vállalkozást alapítottunk, sikereinkről, botladozásainkról 2015-ben a privát blogomon kezdtem el beszámolni, ám egy idő után megszűntek a színes bejegyzések. 2020-ban, a koronavírus-járvány kirobbanása révén azonban újra szerepet kapott az életemben az írás és a hírszerkesztés. Újra megszólalhattam a Rádió 1-en, a Karc FM-en, a Hír TV-ben, a debreceni Campus Rádióban és az RTL klubon is. Igyekszem a régi mentalitásomhoz hűen hitelesen, megbízhatóan és tényszerűen tájékoztatni a blog olvasóit a rendkívüli helyzetről, melybe nemcsak Spanyolország, hanem az egész világ belecsöppent hirtelen.

Az olvasóim már nemcsak itt, hanem a YouTube-csatornámon (Tóth Brigitta - https://www.youtube.com/BrigittaTothInfo) és különböző magyarországi híroldalakon is megtalálják spanyolországi  tudósításaimat. Mindeközben az elmúlt egy évben szuper kis csapat verbuválódott körém: a férjem a blog és a Youtube-csatorna után felépítette az első, külföldi magyaroknak szóló online rádiót, a Radio Brand-et (https://radiobrand.eu), ahol Varga Zalán hírszerkesztő kollégám mondja el óránként a legaktuálisabb magyarországi és külföldi tudnivalókat. Sárközi Kada pedig a sport szerelmeseként a blogra készíti el rendszeres beszámolóit minden sportágból.  

VÉG ROLAND - Hangmérnök, videós szakember, webprogramozó, a tothbrigitta.hu oldal, a  "covid-híradók" és "Lapszemlék" audiovizuális szerkesztője, a Radio Brand megalkotója

header-vegroland1.jpg

"Közel egy évtizedet töltöttem különböző budapesti rádiókban, illetve még többet diszkósként, Dj Grand néven. Mindkét területen sikeresnek mondhattam magam, de végül a Class FM hangtechnikusa és a Peaches and Cream partik DJ-jeként a feleségemmel együtt úgy döntöttünk, hogy itt az ideje egy nagyot változtatni az életünkön és Spanyolországba költöztünk. Ennek már közel 10 éve. A rádió, a technika és a zene iránti szerelem azonban sosem múlt el igazán. Hobbiszinten 15 éve weboldalakat is készítek, nemrég pedig a videózás felé fordultam, így jelenleg a Radio Brand, a Tóth Brigitta Youtube-csatorna és blog minden egyes szerkezeti, technikai eleme az én munkám gyümölcse."

VARGA ZALÁN - a Radio Brand hírszerkesztő-hírolvasója, a tothbrigitta.hu "Külföld" rovatának szerkesztője

header-vargazalan-02.jpg

"Nagyon régóta érdekel a rádiózás, azon belül leginkább a hírszerkesztés áll hozzám a legközelebb. Egész kicsi koromtól kezdve hallgattam minden órában a híreket, és követtem nyomon, hogy ki közli a legfrissebbeket. Mivel akkor még nem tudtam írni, szüleimet kértem meg, hogy vezessenek egy naplót. Ez a fanatizmus a mai napig tart, annyi különbséggel, hogy már nemcsak hallgatom, hanem csinálom is. Eddig nem sok lehetőségem volt elkezdeni rendesen megtanulni ezt a szakmát, viszont itt Radio Brand-nél Brigi rögtön a szárnyai alá vett – és amikor ezt a szöveget írom, még csak két napja ismerjük egymást – de ennyi idő alatt is rengeteget tanultam."

SÁRKÖZI KADA - Sportújságíró, a tothbrigitta.hu  "Sport" rovatának szerkesztője

kada_foto.jpeg

"Sárközi Kada vagyok, 18 éves, jelenleg Valenciában élek a családommal. Budapesten születtem, kiskorom óta szenvedélyeim a sportok, első emlékem, hogy édesapámmal kint voltunk a Hungaroringen a Forma-1-es Magyar Nagydíjon. Ezek után nem volt kérdés, hogy mi ment a TV-ben: mindig a sportműsorokra esett a választásom. Ahogy cseperedtem, egyre biztosabb voltam abban, hogy felnőttként egy, a sportvilághoz kötődő munkaterületen szeretnék dolgozni. 16 éves koromban el is végeztem egy játékosmegfigyelői képzést. Ekkor jött képbe a másik szenvedélyem: imádtam sportújságokat gyűjteni a világ minden országából. Ezért választottam végül a sportújságírást, és ezen a vonalon szeretném folytatni a karrieremet a jövőben is."

süti beállítások módosítása